Tuesday, November 4, 2008

La Ceinture Rouge

Une petite étude que j'ai fait à matin, comme ça, pour le fun. Ça veut rien dire, j'extrapole absolument rien de cette étude, j'me promenais tout bonnement sur wiki et j'ai trouvé des affaires qui m'ont fait réfléchir.


Les Belts ou ceintures régionales

Une expression populaire dans les States pour désigner une région, zone géographique où il y a quelques chose, une concentration, une caractéristique.

Selon wiki:
Les ceintures régionales du territoire américain renvoient à une perception de zones non liées à la géographie physique et qui permettent de lier entre elles les populations présentant des caractéristiques sociologiques communes. Le poids démographique et leur mode de vie fait l'objet d'une attention toute particulière en prévision des grandes échéances électorales du pays.


[...]en prévision des grandes échéances électorales du pays.

Ah oui?! Ok débore!


Voici la Stroke belt.

Stroke belt is a name given to a region in the southeastern United States that has been recognized by public health authorities for having an unusually high incidence of stroke and other forms of cardiovascular disease.

Although many possible causes for the high stroke incidence have been investigated, the reasons for the phenomenon have not been determined. -Wiki





La Black Belt.

The Black Belt is a region of the United States. [...]It has long been used for a broad region in the American South characterized by a high population percentage of black people, acute poverty, rural decline, inadequate education programs, low educational attainment, poor health care, substandard housing, and high levels of crime and unemployment. [...]While black residents are disproportionately affected, these problems apply to the region's general population. -Wiki




La Bible Belt.

The Bible Belt is an informal term for an area of the United States of America in which socially conservative evangelical Protestantism is a dominant part of the culture.
Much of the Bible Belt consists of the Southern United States. During the colonial period (1607-1776), the South was a stronghold of the Anglican church. Its transition into a stronghold of non-Anglican Protestantism occurred gradually over the next century, as a series of religious revival movements, many associated with the Baptist denomination, gained great popularity in the region. -Wiki





Commencez-vous à vous poser des questions? Je sais, je sais, ça veut rien dire mais quand même... C'est juste wierd...

Et là, si on regarde les intentions de vote de ce soir.



Tirez vos propores conclusions, moi je n'ai rien d'autre à dire que "Eh ben"!


Et en terminant, une petite video des Simpsons.




... et une image qui vaut milles mots.

(Via le blog de Patrick Lagacé)


CHeers!

ps. Merci pour les gentils souhaits du post précédant. ;)

No comments: